Fontos tudnivaló: Tisztelt vásárlók, a megrendelésben csak azokat az adatokat írják be, amelyeket a számlán szeretnének feltüntetni. A számla kiállítását követően a számla módosítására nincs lehetőség. Rossz adat megadása esetén csak a rendelés feldolgozása státuszában javítható!!!! Köszönjük. Tekintettel a nagyszámú megrendelésre, amelyet Ön helyett dolgozunk fel, kérjük, ne vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon. A telefonszám nem szolgál tájékoztatásra a megrendelések állapotáról és feldolgozásáról. Csak vészhelyzet esetén hívjon. A gumisuperke@gmail.com e-mail címre történő elküldést követően minden kérdésére szívesen válaszolunk. Köszönjük és nagyra értékeljük a gumiok.hu csapatát.

Téli gumi nyáron? Ezért nem jó ötlet

Fennmaradhat a téli gumi nyáron is?  

Teljesen észszerű, hogy késő ősszel le kell cserélnünk a nyári gumikat télikre. Az utakat ellepi a hó és a jég. Ha azok megolvadnak, akkor sem marad el a csúszásveszély, a latyak és sár miatt. Nyilvánvaló, hogy a nyári gumi nem jó télen. De a téli gumi nyáron megbízható-e?

A legkisebb probléma: gyorsabb kopás

Tudjuk, hogy a téli gumikat 7°C alatti átlaghőmérsékletre tervezik. Azonban amikor felmelegszik az idő, a reggeli fagyok ideje elmúlik, akkor az átlaghőmérséklet jóval a bizonyos hét fok felett van. A vastagabb gumifalú és nagyobb tapadást biztosító téli gumi meleg időben nagyobb fogyasztást eredményez, zajosabb is, és gyorsabban kopik.

A kopott téli gumi nyáron nem válik nyári gumivá

A téli és nyári gumi között az egyik meghatározó különbség a profilmélység. Ha az elkopott téli gumit, aminek a profilmélységében nincs már 4 milliméter, valaki nyári gumiként használja, szintén hibát követ el. Ugyanis a téli gumira nyáron is érvényes a 4 milliméteres minimális profilmélység követelménye. Egy esetleges balesetnél pedig az autóbiztosításunkat is megkockáztathatjuk.

A téli gumi nyáron, vagy a nyári gumi télen rosszabb opció?

A helyzet az, hogy mindkét opció rossz. Ugyanis nem marketingfogás az, hogy külön van téli és nyári gumi. A nyári gumik télen képtelenek jól tapadni. A téli gumik pedig szezonon kívül a magas hőmérséklet miatt puhává és rugalmassá válnak. Ezért az abroncs deformálódik és a tapadásából is veszít. Ennek hatását kanyarodáskor és fékezéskor érezhetjük.

A téli gumi nyáron féktáv tekintetében rosszabbul teljesít: kettő-három autóval is nagyobb táv kell, hogy megálljunk, mintha nyári gumikkal közlekednénk. Nyáron pedig a megfelelő időjárási körülmények miatt hajlandóak vagyunk gyorsabban vezetni. A gyorsabb vezetés és nagyobb féktáv együtt pedig emberéletbe is kerülhet.

Téli vagy négyévszakos gumi?

Akik megspórolnák a gumicserét és a második garnitúra árát, azok számára szólnak a négyévszakos gumik. Ahogy a nevük is sugallja, mind a négy évszakban megállják a helyüket. Egyszerre nyári és téli gumik. Viszont hozzá kell tenni: kompromisszumok mellett. A városi utakon jól teljesítenek, de erősen havas utakon már nem állnak helyt olyan jól mint a téli gumik. A legjobb döntés továbbra is az, ha mindig az adott szezonnak megfelelő gumikat használjuk.